Vos ne po kiekvieno degalų pabrangimo mane vis pasiekia toks spaminis emeilas:
Visiems vairuotojams ! Prašom perskaityti žinutę iki pabaigos! Degalų
kainos stiebiasi aukštyn. Dar truputis, ir pasieks ~4,5 Lt už litrą, o
paskui – gal ir dar daugiau.<blah blah blah>
Iki metų pabaigos NEPERKAME DEGALŲ, o geriausiai – iš dviejų didžiausių degalų
pardavimo įmonių: <blah blah blah> bus priversti mažinti kainą, jei sumažins
kainą, kitos įmonės bus priverstos elgtis taip pat (konkurencijos
dėsnis ekonomikoje). Reikia pasiekti dydžio efektą, t.y. kad šios
įmonės netektų milijonų klientų.<Blah blah blah>
IŠKENTĖKIME IKI TO LAIKO, KAI KAINOS
GRĮŠ Į NORMALŲ LYGĮ (apie 3 Lt/litrą). Tik visi kartu tai galime
pasiekti. Persiųsk šią žinute ir nepirk kuro DEGALINĖJE ir DEGALINĖJE. Pilkis degalų visose kitose
kolonėlėse, venk tik šitų.
Aš sakau jau vien žodžiai “Prašom perskaityti žinutę iki pabaigos!” reiškia jog tai bajeris arba spam’as. T.y. tikriausiai skaityti neverta 😉
Na bet kartais smagu pasiskaitinėti, va kaip pvz. Rokiškis gavęs davelnią meleonų, man į žmonas besisiūlanti afrikietė…
Čia vėl gi smagūs žodžiai kaip “normali kaina” kuri kažkodėl yra ~3Lt/l, “dydžio efektas”, “konkurencijos dėsnis”…
Šitą paaiškinimą pasistengiau parašyti savo draugams, kurie man šią žinutę persiuntė, siūlau ir jums (galbūt išprovokuosiu diskusiją):
Man šis „post‘as“ labiau primena „juodųjų technologijų“ sprendimą. T.y. nesąžiningą konkurencinę kovą naudojant žmonių emocines būsenas, pateikiant sau naudingai interpretuotos informacijos nuotrupas, taip ją paverčiant visiška dezinformacija.
Panašūs išpuoliai buvo dar tada buvusiam Vilniaus bankui.
Visiems siūlau galvoti savo galva ir remtis nenuginčijamais faktais arba bent jau „patikimais“ šaltiniais.
Ko siekiama panašiais agitavimais, kol neišgirsti faktų apie pasekmes, sunku, nes:
1. Tokio solidarumo pasiekti „spaminiais“ post‘ais, kad tai realiai įtakotų didelės žmonių grupės elgesį, o tuo pačiu didelių įmonių verslą yra ypatingai sunku. Įmonės leidžia daug pinigų rinkodaroms ir reklamoms vien tam, kad galėtų apskritai pasiekti tikslines rinkas…
2. Net pasiekus didelio solidarumo, degalinės „pajutusios“ didėjančius pirkimus ir tikėtina nepasiruošusios pildyti visų užsakymų (jei būtų pasiruošusios, tai reikštų, kad neoptimaliai vykdo savo verslą ;)) imtų didinti kainas. Iš to solidarumo tas ir beliktų… t.y. šnipštas.
Kur kas labiau tikėtinas rezultatas:
Patiklesnius žmones, o ypatingai tuos, kurių draugai persiuntė tą spamą iš tiesų nebevažiuos į tas minėtas degalines. Taigi, dalis klientų iš tiesų bus prarasta. Arba kitaip tariant šių „juodųjų technologijų“ užsakovas tikėtina gaus keletą šviežių klientų. Nedidelis rezultatas, bet labai minimaliomis pastangomis…
Reikėtų gal vis dėlto pasidomėti patiems, kodėl ta degalų kaina tokia, o ne kitokia ir ne iš televizinės ar laikraštinės žiniasklaidos, kurios Lietuvoje yra beveik visos užsakomosios arba emocinės, t.y. apeliuojančios tik į žmogaus savisaugos instinktus, o vėlgi remtis patikimais šaltiniais arba faktais.
One Comment
Nemėgstų tų spaminių postų, dabar jau turiu rimtą argumentą, kodėl 🙂